Salakis Kreikkalainen jogurtti 10% – valmistettu alkuperäisreseptin mukaisesti

Kreikkalaisen jogurtin maku on raikas ja hieman happamampi kuin turkkilaisen jogurtin. Se sisältää myös hieman enemmän proteiinia, joten sen koostumus on kiinteämpi. Sen vuoksi se sopii hyvin tsatsikiin ja muihin seoksiin, joissa käytetään vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Proteiini nimittäin imee pois nesteen, joka niistä muodostuu.

Sopii täydellisesti aamiaiseksi ja välipalaksi, kylmiin ruokiin ja jälkiruokiin sekä kakuntäytteisiin ja makeisiin kreemeihin, joihin se tuo sekä raikastavaa happamuutta että kiinteämpää koostumusta.

Kreikkalainen jogurtti 10% on hyvä vaihtoehto rasvaisemmille tuotteille, kuten smetanalle, ranskankermalle ja majoneesille, erityisesti kun haluat hieman kiinteämmän koostumuksen. Kokeile esimerkiksi vaihtaa osa juustoraasteesta kreikkalaiseen jogurttiin, kun kuorrutat ruokaa. Näin saavutat yhtä hyvän, mutta kevyemmän lopputuloksen.

Vinkki: Voit keittää kreikkalaista jogurttia ilman että se juoksettuu, jos sekoitat siihen ensin hieman Maizenaa tai muuta maissitärkkelystä.

Ainesosat: Pastöroitu maito, pastöroitu kerma, hapate.

Ravintosisältö / 100 g:

Energiaa 557 kj/134 kcal

Rasvaa 10 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 6,6 g

Hiilihydraatteja 5,8 g
josta sokereita 5,8 g

Proteiinia 5,2 g

Suolaa 0,13 g
Laktoosia: 5,5 g

Pakkauskoot 1 kg ja 5 kg.